Звіт керівника
Берлогівського ЗДО (дитячого садка) « Веснянка»
Новицької сільської ради
За 2020- 2021навчальний рік
Загальні відомості про ДНЗ.
Безпосереднє керівництво дошкільним закладом здійснюю я, директор - Данчук Галина , згідно з Статутом та Колективним договором. Маю вищу освіту , стаж роботи- 25 років , на даній посаді з 1991 року .
Дошкільний навчальний заклад розрахований на 17 місць, станом на 01.05.2021р ЗДО відвідувало 25 дітей дошкільного віку. Група комплектується згідно черги та вікових ознак. У дошкільному закладі 1 група - різновікова . Зараховування дітей до дошкільного закладу здійснюється на підставі заяв батьків, медичної довідки про стан здоров’я дитини, ксерокопії свідоцтва про народження дитини.
Дошкільний навчальний заклад працює за п’ятиденним робочим тижнем та 10,5 годинним перебуванням дітей.
Навчальний рік у дошкільному закладі починається з 1 вересня і закінчується 31 травня наступного року. З 1 червня по 31 серпня (оздоровчий період) у дошкільному закладі проводиться оздоровлення дітей.
Даний звіт зроблений на підставі наказу Міністерства освіти і науки України від 23.03.2005 р. №178, зміст звіту зроблений на підставі «Положення про порядок звітування керівників дошкільних, загальноосвітніх та професійно – технічних навчальних закладів перед педагогічним колективом та громадськістю».
Завдання звітування:
1. Забезпечити прозорість, відкритість та демократичність управління навчальним закладом.
2. Стимулювати вплив громадськості на прийняття та виконання керівником відповідних рішень у сфері управління навчальним закладом.
Дошкільний навчальний заклад здійснює свою діяльність відповідно до нормативних документів та законодавчих актів України.
Протягом навчального року 2020-2021 працював за Базовим компонентом дошкільної освіти, Програмою «Українське дошкілля» та Річним планом роботи.
Діяльність дошкільного навчального закладу здійснюється відповідно до вимог Законів України «Про освіту», «Про дошкільну освіту», «Про охорону дитинства», інструктивно-методичних рекомендацій “Організація роботи в дошкільних навчальних закладах у 2016/2017 навчальному році” та інших нормативно-правових актів. Зміст освітньої роботи в дошкільному закладі в 2020-2021 навчальному році відповідає основним концептуальним положенням Базового компонента дошкільної освіти.
Колектив ДНЗ спрямовує свою діяльність на формування різнобічно розвиненої, духовно багатої, патріотично налаштованої особистості; починаючи з трьох років життя дитини і завершуючи її вступом до школи, для підвищення якості дошкільної освіти, забезпечення її сталого інноваційного розвитку
Пріоритетними напрямами освітньої роботи слід вважати:
-забезпечення фізичного, психічного і соціального розвитку дітей ,їх адаптація до змінних умов життя та успішного входження у соціальне середовище;
-патріотичне виховання в процесі розвитку духовної особистості дитини в дошкільному віці;
-трудове виховання в процесі організованої й самостійної діяльності дітей;
- забезпечення наступності в процесі реалізації завдань духовного, патріотичного, трудового виховання між дошкільною і початковою ланками освіти;
- створення здоров’язберігаючого середовища, формування в малюків свідомого ставлення до власного здоров’я, вміння дбати про себе та своїх ближніх;
- створення належних умов для розвитку творчих здібностей та обдарувань дітей;
- упровадження нових педагогічних здоров’язберігаючих технологій;
Навчальний план складений на основі Базового компонента та програми, що забезпечує всебічний розвиток особистості дитини, згідно з Законом України «Про дошкільну освіту» та Базового компонента дошкільної освіти в Україні. Освітній процес у ДНЗ здійснювався за пріоритетними напрямами роботи, які сприяли здійсненню системного підходу до формування цілісної дитячої особистості за лініями розвитку та сферами життєдіяльності. Всі ці завдання реалізовувались в різних формах методичної роботи: на семінарських заняттях, педрадах, на відкритих переглядах, педагогічних годинах, вивчались під час тематичних та комплексних перевірок. Для забезпечення системного підходу до реалізації завдань дошкільної освіти в ЗДО функціонує методичний куток, який є науково – методичним осередком для педагогів та батьків. Протягом року він поповнився наочно – дидактичними посібниками, науковою, навчально – методичною літературою, дидактичним матеріалом. Педагогічний колектив має змогу здійснювати переорієнтацію всього освітньо-виховного процесу з навчального на розвивальний. Вихователі користуються сучасними науковими розробками, авторськими методиками, розробками занять, свят та розваг, матеріалами з досвіду роботи кращих педагогів, періодичними педагогічними виданнями: “Дошкільне виховання”, “Палітра педагога”, "Джміль" , інтернет ресурсами. Педагогам дошкільного закладу надана можливість впроваджувати різні форми підвищення фахового майстерності: самоосвіта, взаємовідвідування методичних заходів, колективні перегляди, проходження курсів ,підвищення кваліфікації.
Кадрами дошкільний заклад укомплектований неповністю. Працює в дитячому садку – 2 вихователі на 1,3 ставки, 2 помічники вихователя на 1,15 , кухар на 1 ставку, машиніст з прання на 0,25 ставки та медична сестра на 0.5 ставки. Бухгалтер в ЗДО працює за сумісництвом на 0.5ставки. Типовим штатним нормативом дошкільних навчальних закладів затверджених наказом МОН України № 1055 від 04.11.10 р. передбачено посаду завгоспа та підсобного працівника, що дозволило б керівнику безпосередньо займатися управлінською діяльністю та методичною роботою.
Педагоги 1 раз у 5 років проходять курси підвищення кваліфікації при Обласному інституті післядипломної освіти педпрацівників та атестацію. Цього року вихователі Фединяк О.Я. та Шелюк В.Р. пройшли онлайн курси через карантинні обмеження та атестувались .
Протягом 2020-2021 н.р. педагоги закладу мали змогу онлайн пройти методичні семінари та творчі групи через роботу в карантинних умовах.
Робота вихователів планувалася та проводилася з урахуванням поставлених на рік завдань, сучасних вимог в навчанні та вихованні. Як керівник закладу я завжди підтримую та стимулюю творчу ініціативу працівників щодо вдосконалення освітньої роботи, заохочую творчі пошуки, дослідно-експериментальну роботу педагогів.
Управлінська діяльність.
З метою визначення рівня та вдосконалення навчально –виховного процесу адміністрацією ЗДО були охоплені контролем усі суттєві питання. У лютому на педагогічній раді затверджено Стратегію розвитку ЗДО та затверджено Положення про внутрішню систему контролю. Своєчасно здійснювався попереджувальний контроль за змістом та якістю перспективного і календарного планування навчально-виховного процесу, готовністю вихователів до роботи протягом робочого дня та за якістю підготовки до запланованих річним планом заходів.
Організація навчально-виховного процесу була спрямована на забезпечення реалізації зусиль педагогічного колективу та батьків для набуття дошкільниками соціального досвіду.
У 2020-2021 навчальному році колектив закладу працював творчо і відповідально. Адміністрації закладу вдалося охопити оперативним контролем стан підготовки до навчального року , виконання вимог режиму в ДНЗ, рівень педагогічної майстерності педагогів, що атестувалися. Під час проведення педрад, семінарів обговорювались різні питання роботи. Проведення відкритих занять стимулювало педагогів до поглибленого вивчення питань, що висвітлювалися, пошуку нестандартних, цікавих рішень, а також сприяло збільшенню самооцінки.
Щодо удосконалення і модернізації роботи з родинами, колектив педагогів працював над формуванням свідомості батьків щодо підвищення фізичної та розумової працездатності дітей, навчання дітей жити у злагоді з довкіллям та з собою. Разом з батьками педагоги закладу навчалися уникати конфліктів, будувати стратегію розв’язання конфліктних ситуацій.
Колектив створював умови для емоційного благополуччя дитини, будував навчальну діяльність в динамічному режимі, використовуючи різні спеціальні оздоровчі заходи.
В березні та травні були проведені «Тиждень безпеки дитини», «День зеленого вогника». До роботи з приводу цього питання залучалися батьки.
Щоденна ранкова гімнастика, фізкультхвилинки, загартовуючи процедури, піші переходи, дозвілля, спортивні свята щомісяця, гімнастика пробудження, фізкультурні заняття – це все застосовувалося у нашому закладі і було запорукою здоров’я наших вихованців.
Робота з наступності із гімназією та батьками.
Співпраця ЗДО та гімназії велась на належному рівні , відповідно до запланованих заходів по співпраці, виконання яких дотримувалися як вихователі так і вчителі. Реалізація наступності з боку дошкільної ланки освіти полягає у формуванні готовності дітей старшого дошкільного віку до систематичного навчання і шкільного життя, що передбачає мотиваційну, емоційно-вольову, комунікативну, фізичну підготовку, розвиток пізнавальних, психічних процесів та мовлення, прищеплення елементарних навчальних умінь. Задля реалізації цих завдань педагогами закладу проводились із дітьми бесіди про школу, майбутнє навчання в ній.
Педагогічним колективом закладу була проведена певна робота щодо охоплення дітей 5-го року життя дошкільною освітою. Цього року дошкільну групу налічувало 11 дітей . Аналіз рівня знань та умінь дітей показує що, більша частина дітей готові до навчання в школі. Психолог школи працювала над питанням психологічної готовності дітей.
Організація харчування.
В ЗДО організація харчування підпорядковувалась відповідно до нормативно-правових документів: постанови Кабінету Міністрів України від 22.11.2004 №1591 «Про затвердження норм харчування у навчальних та оздоровчих закладах»; « Інструкцією по організації харчування у дошкільних навчальних закладах » затверджена наказом МОНУ та МОЗУ від 17.04.2006 № 298/227, та внесених змін до “ Інструкції по організації харчування у дошкільних навчальних закладах “ від 26.02.2013 р. № 202/165, зареєстровано в Міністерстві юстиції України від 20.03.2013 р. за № 440/22972.
Повноцінне та якісне харчування є невід’ємною складовою зміцнення здоров’я дітей. Ведеться постійний контроль за виконанням грошових і натуральних норм. Щомісячно аналізується стан харчування дітей в ЗДО, це питання вноситься до порядку денного виробничих нарад , батьківських зборів.
Для правильної організації харчування на основі перспективного харчування складається щоденне меню . Протягом року в дошкільному закладі було організовано якісне раціональне 3-х разове харчування. Усі продукти харчування приходять з супровідними документами. Постійно здійснювався контроль за дотриманням санітарно-гігієнічних вимог щодо утримання харчоблоку, миття посуду, технології приготування їжі, термінів реалізації продуктів харчування. Вартість харчування в середньому становила 25-35 гривень. Організовано пільгове харчування для дітей з малозабезпечених сімей-2 дітей та 1 - дитини – інваліда.
Створення умов щодо безпеки життєдіяльності учасників освітнього процесу
З метою забезпечення реалізації державної політики в галузі охорони дитинства, запобігання випадкам дитячого травматизму і загибелі дітей, дотримання порядку повідомлення та обліку нещасних випадків проведено аналіз стану профілактичної роботи з питань безпеки життєдіяльності та охорони життя і здоров’я дітей у дошкільному навчальному закладі, який показав, що колективом закладу проводиться певна робота з цього питання.
У відповідності до нормативно-правових документів ведеться документація, навчальний заклад забезпечений нормативно-правовими документами. Своєчасно було видано накази про організацію роботи, щодо запобігання дитячого травматизму в дошкільному закладі в осінній, зимовий, весняний та літній періоди, про підсумки роботи закладу щодо запобігання дитячого травматизму. Щороку проводився аналіз статистичних даних щодо травмування дітей під час навчально-виховного процесу та видаються накази.
Згідно з графіками проводились інструктажі з працівниками з безпеки життєдіяльності дітей, охорони праці, пожежної безпеки. Упродовж року розроблено пам’ятки для батьків щодо правил поведінки під час Новорічних та Різдвяних свят та відпусток батьків в літній період, вимог безпеки при проведенні Новорічних свят.
Питання безпеки життєдіяльності дітей та запобігання усіх видів дитячого травматизму розглядалися на нарадах при завідувачі, виробничих нарадах. Були освітлені питання важливості виконання заходів техніки безпеки на робочих місцях для забезпечення життєдіяльності малюків під час навчально-виховного процесу, аналізувалася робота колективу з даних питань, Санітарного регламенту , робота закладу в карантинних умовах.
Протягом року проводився системний аналіз комплектування закладу дітьми, своєчасно готувались документи до організованого початку та закінчення навчального року, здійснювалась тарифікація педагогічного персоналу та надавались звіти до відділу освіти.
Адміністрацією щоденно контролювалось використання електроенергії та тепла. Стан майна , обладнання, приміщень, території закладу відповідав вимогам санітарних правил. Уся діяльність персоналу регламентувалась наказами по закладу.
Питання які пов’язані з охороною праці, профілактикою травматизму, проблемами цивільної оборони, охорони життєдіяльності дітей, санітарних правил утримання приміщень, збереження майна закладу, та дотримання здорового психологічного клімату в колективі вирішувались планово та оперативно з урахуванням проблемних запитів.
Засідання батьківського комітету закладу, загальні батьківські збори, групові батьківські збори проводились за річним планом, та за потребою.
Стан матеріально-технічної бази ЗДО
Всі приміщення закладу, їх обладнання та оснащення, знаходяться в задовільному (робочому) стані. Щорічно проводиться їх обстеження і складаються відповідні акти. Акти дозволяють використовувати приміщення, обладнання та оснащення впродовж усього навчального року. Групова, спальня та роздягальна кімнати оформлені з дотриманням санітарно-гігієнічних вимог.
В результаті проведених заходів щодо зміцнення матеріально-технічної бази в поточному році
За бюджетні кошти придбано:
- миючі та дезінфікуючі засоби ,
- дрібний інвентар,
- медикаменти для аптечки, безконтактний термометр, антисептики, маски одноразові та багаторазові, рукавички,
- водонагрівач електричний на суму 4985 грн.
- проведено капітальний ремонт підлоги в кабінеті директора та роздягалці для дітей на суму 41 тис грн.
Звернення батьків до адміністрації закладу були в усній формі в основному з питань зарахування дітей до ДНЗ та теплового режиму в зимовий період, письмових скарг в продовж року не було. Пропозиції та зауваження батьків приймаються з вдячністю, з адекватним реагуванням та враховуються в подальшій роботі.
Керуючись Законами України « Про освіту», « Про дошкільну освіту», Базового компоненту дошкільної освіти, Інструктивно-методичними рекомендаціями МОН України, Річного плану ЗДО , завдячуючи батьківській допомозі та злагодженій роботі колективу у дошкільному навчальному закладі створені сприятливі умови для розвитку, виховання та навчання дітей.
За підсумками роботи колективу упродовж навчального року можна зазначити, що поставлені завдання в цілому виконано.